International Short Factual

JURY:

Μαρία Φ Ντολόρες είναι εικαστικός, περφόρμερ και επιμελήτρια. Σπούδασε καλές τέχνες στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στην οπτική κουλτούρα στο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης. Η δουλεια της εχει παρουσιαστεί σε διάφορα φεστιβάλ, γκαλερί, μουσεία αλλά και στον αστικό τοπίο στην Ισπανία, την Ιταλία, τη Πορτογαλία, την Τουρκία, τη Νορβηγία, τη Γερμανία, τον Καναδά και την Βολιβία. Της αρεσει να δουλευει συνεργατικά και συλλογικά.

Έχει ασχοληθεί (εκτός των άλλων) με την κινούμενη εικόνα είτε ως βίντεο-περφόρμερ, είτε ως VJ, είτε μέσω της δημιουργίας μικρών πειραματικών βίντεο. Έχει συνεπιμεληθεί διάφορα αυτοοργανωμένα κινηματογραφικά φεστιβάλ όπως το κουήρ μετα-πορνογραφικό φεστιβάλ Μuestra Marrana 1 και 2 στην Βαρκελώνη. Υπήρξε μέλος της επιμελητικής ομάδας του κουήρ φεμινιστικού κινηματογραφικού φεστιβάλ Αφροδίτη* για τρεις συνεχόμενες χρονιές. Το ενδιαφέρον της για την κουήρ φεμινιστική κινηματογραφική κληρονομιά την ώθησε στο να ονειρευτεί ένα αρχείο κουήρ κινηματογράφου στην Αθήνα και έτσι προέκυψε η εμπλοκή της στα Νιόνια Φιλμς. Παράλληλα είναι ιδρυτικό μέλος του ΑΜΟQA (Αθηναϊκό Μουσείο Κουήρ Τεχνών), ενός συλλογικού κοινοτικού πρότζεκτ που σκοπό έχει την προώθηση της τρανσφεμινιστικής κουλτούρας στην Ελλάδα και την ίδρυση ενός ΛΟΑΤΚΙ+ αρχείου.

Maria F Dolores is an artist, performer and curator. She studied fine arts at the Aristotle University of Thessaloniki and continued with postgraduate studies in visual culture at the University of Barcelona. Her work has been presented in various festivals, galleries, museums and also in the urban landscape in Spain, Italy, Portugal, Turkey, Norway, Germany, Canada and Bolivia. She likes to work cooperatively and collectively.
She has dealt (among others) with animation either as a video-performer, or as a VJ, or through the creation of small experimental videos. She has co-curated several self-organized film festivals such as the queer post-porn festival Muestra Marrana 1 and 2 in Barcelona. She was a member of the curatorial team of the queer feminist film festival Aphrodite* for three consecutive years. Her interest in queer feminist film heritage led her to dream of a queer film archive in Athens and thus her involvement with Nionia Films.At the same time, she is a founding member of AMOQA (Athenian Museum of Queer Arts), a collective community project that aims to promote transfeminist culture in Greece and establish an LGBTI+ archive

Ο Βασίλης Βηλαράς γεννήθηκε στην Αθήνα το 1983. 
Σκηνοθετεί παραστάσεις, σκηνοθετεί ταινίες, παίζει σε παραστάσεις, παίζει σε ταινίες και ασχολείται με τη φωτογραφία. 
Έχει συνεργαστεί με τη Στέγη Γραμμάτων και τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, το Εθνικό Θέατρο, την Εθνική Λυρική σκηνή, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καβάλας, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, το Από Μηχανής θέατρο, το Θέατρο 104, το Ρομάντσο, το Bios και το Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων.
Ταινίες του έχουν παρουσιαστεί στη Στέγη Γραμμάτων και τεχνών και στο Athens Porn Film Festival αλλά και φεστιβάλ του εξωτερικού (Αυστρία, Βέλγιο, Πολωνία, Ολλανδία).
Έχει συνεργαστεί επί σειρά ετών με το Θέατρο Κωφών Ελλάδος στο οποίο σκηνοθέτησε έξι παραστάσεις, κάνοντας μια ερευνητική προσέγγιση στην έννοια της απεύθυνσης επί σκηνής δουλεύοντας ταυτόχρονα με κωφούς και ακούοντες ηθοποιούς. Αξιοποιεί τις σπουδές του ως κοινωνικός λειτουργός διδάσκοντας θεατρικό παιχνίδι σε παιδιά με αυτισμό και μαθησιακές δυσκολίες. 

Vasilis Vilaras was born in Athens in 1983.

Photo by by Andreas Simopoulos

He directs plays, directs films, acts in plays, acts in films and is involved in photography.

He has collaborated with the Onassis Foundation’s Letters and Arts Center, the National Theater, the National Lyric Stage, the Michalis Kakogiannis Foundation, the Kavala Public School, the New World Theater, the Apo Michanis theater, the 104 Theater, the Romance, Bios and TV Control Center. His films have been presented at the Athens Porn Film Festival, as well as festivals abroad (Austria, Belgium, Poland, Holland). He has collaborated for a number of years with the Theater of the Deaf of Greece in which he directed six shows, making a research approach to the concept of addressing on stage by working simultaneously with deaf and hearing actors. He makes use of his studies as a social worker by teaching drama to children with autism and learning difficulties.

Η Ιωάννα Κρυωνά σπούδασε Θεωρία του κινηματογράφου και Ιστορία της τέχνης στο πανεπιστήμιο Freie Universität του Βερολίνου. Το 2015 ολοκλήρωσε την πρώτη της ταινία μικρού μήκους Postheimat, η οποία έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Η τρίτη της μικρού μήκους ταινία Βαθύκοφτο (2021) έλαβε χρηματοδότηση από το πρόγραμμα της ΕΡΤ μικροφίλμ και από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, κάνοντας πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Δράμας και Διεθνή πρεμιέρα στο Gijon International Film Festival. Το πρώτο της project μεγάλου μήκους Βασάλτης (in development) συμμετείχε στο εργαστήριο SCRIPT 2 FILM WORKSHOPS 2020/2021 του MFI και έλαβε χρηματοδότηση treatment από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Από το 2016 εργάζεται σαν script consultant, τόσο σε πλαίσιο εταιριών παραγωγής όσο και για δημόσιους φορείς χρηματοδότησης. Η Ιωάννα εργάζεται επίσης σαν programmer και για τρία χρόνια διετέλεσε διευθύντρια προγράμματος του ελληνικού φεστιβάλ Βερολίνου Hellas Filmbox. Το 2019/2020 επιλέχτηκε για να συμμετάσχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα NEXT WAVE της Ακαδημίας Κινηματογράφου Βερολίνου, στα πλαίσια του οποίου ανέπτυξε το CINEsymposium, μια εκπαιδευτική πλατφόρμα για programmers, την οποία παρουσίασε στο Marché du Film του φεστιβάλ των Καννών. Το Σεπτέμβριο του 2022 επιλέχτηκε από την Ακαδημία Κινηματογράφου Μονάχου HFF με το πρώτο της project σειρά για να συμμετάσχει στα σεμινάρια Directing Drama Series.

Photo by Georgios Laios

Ioanna Kryona studied Cinema Theory and Art History at the Freie Universität in Berlin. In 2015 she completed her first short film POSTHEIMAT, which premiered at the Drama Short Film Festival. Her third short film BATHYKOFTO (2021) received funding from the ERT microfilm program and the Hellenic Film Center, premiering at the Drama Festival and International Premiere at the Gijon International Film Festival. Her first feature project VASALTIS (in development) participated in the MFI’s SCRIPT 2 FILM WORKSHOPS 2020/2021 and received treatment funding from the Hellenic Film Center. Since 2016, she has been working as a script consultant, both within production companies and for public funding bodies. Ioanna also works as a programmer and for three years she was the program director of the Berlin Greek festival Hellas Filmbox. In 2019/2020 she was selected to participate in the NEXT WAVE educational program of the Berlin Film Academy, within the framework of which he developed the CINEsymposium, an educational platform for programmers, which she presented at the Marché du Film of the Cannes festival. In September 2022, she was selected by the Film Academy Munich HFF with her first series project to participate in the Directing Drama Series seminars.

Short List 23

  1. Where Is The Friends Home? (2019) Dir. Amina Maher GER
  2. Simon Says (2019) Dir. Lars* Kollros AUSTRIA
  3. Stalking Athens (2023) Dir. Office Flower GRE/GER
  4. Hunger (2022) Dir. Andrés Valenzuela CHILE
  5. A Fantastic Technique Dir. Sakura Ardila Ortiz COLOMBIA
  6. Rated X (2019) Dir. Nadia Louis-Desmarchais CAN/CZECK

WINNER:

Stalking Athens (2023) Dir. Office Flower GRE/GER 11:24 (eng/gre with eng subs)

Starring: Mo Haze, Iris Glitzer

Breaking into an abandoned stadium, a Berlin tourist witnesses the aftertaste of the Olympic Games 2004 in Athens. After years of desertion, the stadium hosts again a sporty encounter // Εισβάλλοντας σε ένα εγκαταλελειμμένο στάδιο, μια τουρίστρια από το Βερολίνο γίνεται μάρτυρας της επίγευσης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Αθήνα. Μετά από χρόνια ερήμωσης, το γήπεδο φιλοξενεί ξανά μια αθλητική συνάντηση